Mida võiks teada rehvivalikust? |
Mida võiks teada rehvivalikust?
Vaatame, akna taga juba talvega piirnev hall sügis, iga autoomaniku peas kerkivad taas kõhklused: kas talverehvid kestavad kevadeni või tasub uued osta? Naeltega või ilma? Teadjad mehed soovivad rehve vahetada juba püsiva pluss 3-4 kraadi juures, just siis hakkab autode armatuurlaual põlema lumehelbe-kujuline tuluke või siis kiri (Ice possible).
Igal sügisel tabab meid suure üllatusena ikka sama küsimus – milliseid rehve valida? Maitseküsimus? Kas ikka on? Kõik sõltub sellest, kus kulgeb teie igapäevane tee. Rehvivalikul peaks kindlasti jälgima autotootja poolt ette nähtud kiirus ja koormusindeksit. Autode kaal, võimsus ja otstarve on väga erinev. Teadlik rehvivalik parandab maanteeohutust ja vähendab keskkonnamõjusid.
Kõigepealt peaks arvesse võtma, kui palju autoga aastas sõidetakse! Kui aastas sõidetakse 25 000 ja rohkem kilomeetreid ja mitte ainult 50-70 km/h on soovitatav osta kvaliteetsed rehvid. Enne rehvi soetamist tuleb üle kontrollida ka velje seisukord.
Naastrehvi kasuks peaks otsustama vähese sõidukogemusega juhid ning autoomanikud, kelle auto on väike ja kerge.
Eesti tingimustes on paremate omadustega naastrehv, sest sagedased ilmamuutused, teede kiire jäätumine on see, kus ohtliku olukorra tekkimisel on naastrehviga auto üle kontrolli saavutamine lihtsam, võrreldes lamellrehviga.
Talverehvide soetamisel tuleb meeles pidada, et kui liikumist on ka välismaal, siis enamikus Euroopa maades ei lubata kasutada naastrehve.
Lamellrehvid on muutumas üha populaarsemaks. Üks suurematest põhjustest, miks valik kaldub lamellide poole, on see, et enamus sõite toimub linnas.
Eestis on talved läinud väga karmiks ning seetõttu võiks valida pehme seguga lamellrehvid. Kõvema seguga lamellid sobivad autole, mis sõidab talvel väga minimaalselt ja kasutatakse M+S tähisega rehve aastaringi.
Lamellrehvide eluiga, võrreldes naastrehviga on lühem, kulumine algab, kui temperatuur ületab 7-9 soojakraadi.
Kui kaua kestavad uued rehvid, see sõltub sinust ja sinu sõidustiilist. Pehme seguga lamellrehvid 2-3 aastat, umbes 45 000 km. Vaatamata heast rehvimustrist on neli aastat vana rehv juba kivistunud kummiseguga ning selle pidamine jaheda ilmaga ja märjal teel pole enam hea.
Tahad rohkem teada, küsi nõu kindlasti rehvimüüjatelt!
« Tagasi
Vaatame, akna taga juba talvega piirnev hall sügis, iga autoomaniku peas kerkivad taas kõhklused: kas talverehvid kestavad kevadeni või tasub uued osta? Naeltega või ilma? Teadjad mehed soovivad rehve vahetada juba püsiva pluss 3-4 kraadi juures, just siis hakkab autode armatuurlaual põlema lumehelbe-kujuline tuluke või siis kiri (Ice possible).
Igal sügisel tabab meid suure üllatusena ikka sama küsimus – milliseid rehve valida? Maitseküsimus? Kas ikka on? Kõik sõltub sellest, kus kulgeb teie igapäevane tee. Rehvivalikul peaks kindlasti jälgima autotootja poolt ette nähtud kiirus ja koormusindeksit. Autode kaal, võimsus ja otstarve on väga erinev. Teadlik rehvivalik parandab maanteeohutust ja vähendab keskkonnamõjusid.
Kõigepealt peaks arvesse võtma, kui palju autoga aastas sõidetakse! Kui aastas sõidetakse 25 000 ja rohkem kilomeetreid ja mitte ainult 50-70 km/h on soovitatav osta kvaliteetsed rehvid. Enne rehvi soetamist tuleb üle kontrollida ka velje seisukord.
Naastrehvi kasuks peaks otsustama vähese sõidukogemusega juhid ning autoomanikud, kelle auto on väike ja kerge.
Eesti tingimustes on paremate omadustega naastrehv, sest sagedased ilmamuutused, teede kiire jäätumine on see, kus ohtliku olukorra tekkimisel on naastrehviga auto üle kontrolli saavutamine lihtsam, võrreldes lamellrehviga.
Talverehvide soetamisel tuleb meeles pidada, et kui liikumist on ka välismaal, siis enamikus Euroopa maades ei lubata kasutada naastrehve.
Lamellrehvid on muutumas üha populaarsemaks. Üks suurematest põhjustest, miks valik kaldub lamellide poole, on see, et enamus sõite toimub linnas.
Eestis on talved läinud väga karmiks ning seetõttu võiks valida pehme seguga lamellrehvid. Kõvema seguga lamellid sobivad autole, mis sõidab talvel väga minimaalselt ja kasutatakse M+S tähisega rehve aastaringi.
Lamellrehvide eluiga, võrreldes naastrehviga on lühem, kulumine algab, kui temperatuur ületab 7-9 soojakraadi.
Kui kaua kestavad uued rehvid, see sõltub sinust ja sinu sõidustiilist. Pehme seguga lamellrehvid 2-3 aastat, umbes 45 000 km. Vaatamata heast rehvimustrist on neli aastat vana rehv juba kivistunud kummiseguga ning selle pidamine jaheda ilmaga ja märjal teel pole enam hea.
Tahad rohkem teada, küsi nõu kindlasti rehvimüüjatelt!
« Tagasi